lördag 1 juni 2013

The Beyond

The Beyond
...E tu vivrai nel terrore! L'aldilà (Italien 1981)
Regi: Lucio Fulci
Manus: Dardano Sacchetti, Giorgio Mariuzzo och Lucio Fulci
Medverkande: Catriona MacColl, David Warbeck, Cinzia Monreale mfl

Handling:

Liza har återvänt till Louisiana efter några år i New York. Hon har ärvt ett gammalt slitet hotell som bär på mörka hemligheter. Det är nämligen byggt på en av Helvetes sju portar.

Blod/slask:

Var ska jag börja? Gianetto DeRossi i högform. Flera klassiska splatter effekter. Favoriten är nog ändå när en zombieflicka får halva huvudet bortskjutet. Så snyggt att man får gåshud.

Naket/sex:

Inget här, move along...

Omdöme:

Jag älskar den här filmen! Jag ar säkert sett den hundra gånger men den är lika bra fortfarande. Fulci var verkligen i toppform när denna film spelades in. Fotot av Sergio Salvati är mästerligt och musiken av Fabio Frizzi är underbar. Finns säkert dem som inte håller med mig, men jag anser att detta är en av de bästa zombiefilmerna någonsin!

Betyg: 10 hotell/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar