måndag 1 juli 2013

The Clown

The Clown
100 Tears (USA 2007)
Regi: Marcus Koch
Manus: Joe Davison 
Medverkande: Raine Brown, Joe Davison, Georgia Chris mfl
Imdb: www.imdb.com/title/tt0943946/ 

Handling:

Två uttråkade journalister på en skvallertidning börjar forska om seriemördaren Teardrop killer som mördat över 100 människor. På varje brottsplats lämnar han ett enda spår - en droppe målad av blod.

Blod/slask:

Skulle jag räkna upp allt slask som finns i den här filmen skulle jag få hålla på i tre veckor minst.
Blodet sprutar friskt! Mördaren använder en köttyxa av gigantisk storlek som han leker med. 

Naket/sex:

Här var det värre. Nada!

Omdöme:

Clowner är vidriga varelser. Med sina leenden och sitt vita ansikte. Men denna clown tar nog priset i att vara våldsammast. Du milde tid. Jag älskar blodiga filmer och satt med en fånigt leende under alla mordscener och det är en del kan jag lova. Allt våld är old school vad jag kan se, möjligen finns det något blod stänk som är cgi.
Men tyvärr håller inte mitt leende i sig när skådespelarna börjar agera. De båda huvudrollerna och clownen sköter sig bra, men resten är skrattretande dåliga. Filmen är low budget och gjord för 75.000 dollar och ALLT måste ha gått till effekterna. Regissören Koch är effektmakare och har gjort effekter i mängder med filmer, både större och mindre kända. Detta är ju en film för gorehounds och dessa för sitt lystmätte. Effekterna ser mycket bra ut för det mesta och blodet stänker på väggar och tak och överallt. 
Den är inspelad digitalt med en normal hemmavideokamera ser det ut som. Jag har försökt att hitta uppgifter på vilken kamera som användes men inte lyckats. Bilden är bra men saknar helt det korta skärpedjupet och mjukheten som finns på film eller dyrare digitala kameror, eller för den delen på bättre systemkameror nu för tiden.
Denna film har många fel och inte många rätt. Morden är sköna och brutala och endast det räddar detta från att bli betyget noll.

Betyg: 2 köttyxor/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar